Hoe maak ik een inloopkast in een kleine ruimte?

Ik wil heel graag een inloopkast en dan zelf alles doen en niet laten doen.. Ik heb een kamer van ong. 5
Meter bij 5 meter en een hoog dak dat in een punt loopt. De zijkanten lopen schuin af want heb de zolderkamer, hoe bouw ik hier een inloopkast?? Alsjeblieft kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

5 x 5 meter is best groot! Maar door die schuine wanden lijkt het waarschijnlijk kleiner en onpraktisch om in de richten.
Als je een kast onder een schuine wand plaatst, met de deur naar die wand toe, heb je een soort "inloophoek".
Of monteer een gordijnrail/buis aan een schuine wand en hang daar een gordijn aan. Dan ontstaat er vanzelf een afgeschermde hoek onder die schuine wand. Je kunt daar ladekastjes neerzetten, of planken ophangen, of kledingrekken met hangers eraan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik laatst bij eigen huis en tuin gezien(of een dergelijk programma)
Vaak is het terug te vinden op hun site, ook met tips om het zelf te doen...heb helaas geen link..
Bij gamma of praxis kun je speciale rails kopen zodat je er een schuifdeur/wand in kunt maken..
Succes..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De schuine hoeken moet je dus niet gebruiken. Gebruik het systeem zoals je ziet in de bron van Ikea tegen de hoge wand. Je zet dus een kast neer ongeveer 1,5 meter vanaf de hoge wand en aan de achterkant van de kast zet je je bed. Maakt de grote kamer meteen ook veel knusser.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
staat er in die kamer ook nog een bed, of is het alleen voor inloopkast. Is het dat laatste, dan kun je bijvoorbeeld op google bij afbeeldingen kijken, staan een heleboel voorbeelden, als je een beetje handig bent kun je zelf zo'n kast maken. Alleen hout, hamer, spijkers, liniaal/meetlat en potlood nodig. Middagje mee bezig voor kleine kast, heel zaterdagje of weekendje voor een hele kamer vol met kasten

Toegevoegd na 46 seconden:
dat heb ik laatste trouwens ook bij eigen huis en tuin gezien, moet je even op die site kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een tweepersoonsbed van 140x200 staan en een wand van mijn kamer met een kastje en een tv erop. Dan heb ik aan de zijkant aan het schuin aflopende stuk een stuk van 3 kasten van elk 2 deuren ingebouwd in de muur, die kan ik eruit halen maar dat is wel op het schuine gedeelte en of het daar zoveel zin heeft weet ik niet, ik kan mijn kamer gerust verplaatsen en noem maar op maar iets aanbouwen echt niet. Maar heeft iemand tips in plaats van die link van Ikea die heb ik al 10 x bekeken. Groetjes Max