Ik heb zojuist de buiten deur geverfd.Hoe weet ik nou wanneer ik de deur dicht kan doen .

Het is nl de buiten deur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
38.2K

Het beste antwoord

Om welke deur gaat het?De voordeur (deze gaat naar binnen open) of de tuindeur (deze gaat naar buiten open)

Als het om de voordeur gaat,alsvolgt.
Als je wilt weten of de deur zover droog is dat hij dicht kan,voel met je vingertop aan de onderzijde of aan de bovenzijde aan de verf.Doe dit wel op een plek die niet in het zicht zit.
Mocht de deur zover gedroogd zijn,dat je alleen je vingerafdruk (de lijntjes van je vinger) ziet dan kan je de deurrubbers insmeren met Dreft.Een druppeltje Dreft op je vinger en de rubbers insmeren.Je deur kan dicht.
Twee voordelen:
Je verse verflaag beschadigt bijna niet
en je deur zit de volgende dag niet vastgeplakt aan de rubbers.

Een tuindeur gaat naar buiten open en heeft geen last van rubbers.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Rustig afwachten tot de deur niet meer plakt, en dat kan met dit weer best lang duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de soort lak die je hebt gebruikt. Het kan zo'n 16 uur duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je zou op deze vraag natuurlijk kunnen antwoorden,als tie droog is,haha.maar t ligt aan de lak en aan het weer.is de deur onder n overkapping of hangt het in het volle weer.ik zou voelen of de verf nog plakkerig is en dan heel voorzichtig sluiten als je denkt dat ie droog is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het staat op het blik, wanneer deze stofvrij en echt droog is. Je kan de deur pas sluiten als de verf echt helemaal opgedroogd is. Advies.... kijk op het blik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet voelen of dat de verf al droog is, want als dat niet zo is dan heb je een vingerafdruk in je verf en als hij wel droog aanvoelt dan is hij meestal alleen maar 'stofdroog' en is het nog niet verstandig hem te sluiten.

Ik zou het blik raadplegen en als de droogtijd zeg maar te lang is, dan zou ik zo lang mogelijk wachten met de deur voorzichtig dichtmaken.