Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan de gemeente de straatnaam waar je aan woon veranderen ?

En zo ja. verandert postcode,en heb je recht op enige finaciele vergoedeing??(gebeurt het weleens )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan gewoon. Ook de postcode kan worden veranderd. Hier werd een dorp gewoon bij de stad gevoegd en werd het gehele adres van een vriendin veranderd (straatnaam, postcode en plaatsnaam). Volgens mij geen vergoeding. Ze moest wel iedereen de wijzigingen sturen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In het dorp waar ik ooit woonde zijn drie straten van naam veranderd en mijn oom kreeg een ander huisnummer. De postcode bleef hetzelfde. Er rest je dan niets anders dan adreswijzigingen rond te sturen.
Of je recht hebt op een vergoeding, zal de gemeente wel het beste weten.
Gewoon vragen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enige jaren geleden gebeurde het bij een vriendin van me. De gemeente heeft destijds alle bewoners 30 adreswijzigingskaartjes (inclusief porto) cadeau gedaan.
Of dat echter verplicht is weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de gemeente kan dat. En waarom zou je een vergoeding moeten krijgen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je allemaal kosten ervoor moet maken, terwijl je zelf er niet om gevraagd hebt. Adreswijzigingen naar iedereen, maar ook nieuwe visitekaartjes laten maken bijvoorbeeld; dat kan nogal wat geld kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat dacht je,als je een bedrijfje aan huis hebt,allemaaql nieuw briefpapier en enveloppen ,inschrijvingen bij de kvK.
Ja, dat kan.
Onlangs is b.v. Oosterhout (Gld) bij Nijmegen gevoegd.
Er zijn enkele dubbele straatnamen veranderd, dwz. straatnamen die zowel in Nijmegen als Oosterhout voorkwamen. Ook zijn er postcode's gewijzigd.
Volgens mij staat hier geen financiële vergoeding tegenover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding