Als mijn bovenburen met water bezig zijn in de gootsteen dan begin de afvoer bij"mij" te borrelen. ook bij de slang in de vaatwasser. Wat is dit???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
redhouse
10 jaar geleden
Heb hetzelfde gehad en het ging van kwaad naar erger , borrelen van uit het afvoer putje in de douche enz.. Zag plotseling een ontstoppingsbedrijf bij de onderburen en daarna had ik geen geen last meer .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, bij was het vergelijkbaar: Mijn gootsteen begon opeens over te lopen, de keuken stond er blank van. Ook ik deel de afvoer met de bovenburen.
Het eerste wat de loodgieter die het probleem kwam verhelpen vroeg was of ik het niet had horen borrelen, want dat was het eerste teken van verstopping. Dat betekent namelijk dat leiding versmald is.
Dat had ik gehoord, maar verder geen aandacht aan besteed.
De loodgieter constateerde toen hij het onderzocht had inderdaad een volledig afgesloten afvoerleiding.
Mijn les: wees alert bij borrelende geluiden. Als de eigen afvoer ook nog langzamer dan anders lijkt te gaan lopen, dan zeker een loodgieter laten komen.

Het beste antwoord

dan gebruikt u dezelfde afvoerleiding,er ontstaat bij afvoer waarschijnlijk een druk van water en lucht in de leiding.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Fremar. Zoals het geen kwaad kan vind ik het niet erg
Ivana
10 jaar geleden
Om herrie te voorkomen (hij zuigt valse lucht) kan je de stop op je eigen gootsteen doen, dan is het niet zo'n lawaai.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt !!!