is er een oplossing voor een gigantische mieren plaag in je tuin

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (10)

Veel kokend water gemengd met zout...

Maar laat al die dierenactivisten het hier op de site maar niet zien, want dat is natuurlijk gewoon een massamoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij
Zolang je er geen last van hebt gewoon laten zitten.
Ze gaan vanzelf weer weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bijgevoegde bron staan veel tips voor bestrijding/wering binnen en buiten.
Overigens hoor ik van veel mensen dat ze dit jaar meer last hebben van mieren dan andere jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle mieren in een spinnenweb gooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leven en laten leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leen een paar kippen en je bent ze met een half uurtje allemaal kwijt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mieren zijn vrij eenvoudig te verdrijven door op hun route of in het gazon voor de mieren volgende huis- en tuinmiddeltjes toe te passen:

* witte peper strooien
* koffiedik alsook restjes koffie uitgieten
* fijn gesnipperde rauwe uien strooien
* knoflookteentjes open wrijven
* kruidnagel in kieren en voegen steken
* koperdraad voor de dorpel van de deur spannen. Mieren komen niet over koper heen.

Of je koopt gewoon een miereneter ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop van ecostijl een biologisch, dus niet giftig middel tegen mieren, door het middel kunnen de mieren de weg terug naar het nest niet meer vinden en verdwalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben wij dit jaar ook enorm veel last van. Ik strooi gewoon anti-mierenpoeder (niet diervriendelijk), de mieren nemen het poeder aan hun pootjes mee het nest in en vervolgens gaat daar alles dood.
Ik ben me er van bewust, dat dit niet de meest diervriendelijke methode is, maar met de aantallen van deze zomer weet ik me anders geen raad. Er zitten hier zoveel nesten, dat het moeilijk is om er op een andere manier van af te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb iets gehoord over koperen muntjes, stuivers of centen.