Wat is de definitie van een A-merk?

wat is doorslaggevend? de prijs, de naamsbekendheid of de kwaliteit? en waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De naamsbekendheid. want je zult ooit bijv. in de ah een euroshopper hagelsslag als a merk zien. terwijl het misschien van veel beter kwaliteit is.

In de consumentengoederen wordt met een A-merk een merk bedoeld dat een hoge naamsbekendheid en goede reputatie heeft en toonaangevend is qua prijs en kwaliteit van dat specifieke goed. Omdat er tevens op grote schaal reclame voor wordt gemaakt, zijn ze vrij bekend: ze beheersen zo’n tweederde van de markt. Een A-merk straalt kwaliteit, status en zekerheid uit en heeft daardoor een hoge toegevoegde waarde. Merken zijn noodzakelijk om producten van elkaar te onderscheiden. Ook hebben ze vaak een belangrijke expressieve en zelfs emotionele waarde. Binnen marketing en reclame speelt het merk een grote rol. Merken helpen de consument bij het kopen van het product van zijn keuze: bijvoorbeeld omdat hij weet dat het merk waar zijn voorkeur naar uitgaat van een bepaalde kwaliteit is. Het creëren van een sterk merk is voor een ondernemer dan ook van essentieel belang. Om bij een merk de uitstraling van A-merk te creëren is het belangrijk om de identiteit van het bedrijf op orde te hebben. Dan ontstaat er een duidelijke lijn en krijgt de klant herkenning het merk. Dit traject neemt een paar jaar in beslag. Niet alleen het bepalen van de missie, visie, strategie, kernwaarden en het schrijven van een huisstijldocument kost tijd, maar vooral het traject dat leidt tot het duidelijk herkennen door de klant van het merk, is langdurend. De combinatie van kwaliteit en naamsbekendheid geven de doorslag. Als die goed zijn dan is de klant bereid er een prijs voor te betalen.

Bronnen:
http://hbo-kennisbank.uvt.nl/cgi/fontys/sh...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100