Ik krijg die warmte maar niet uit mijn slaapkamer. Wat kan ik doen?

Het is nu koeler, maar in mijn slaapkamer is het nog steeds heel benauwd. Er zit maar een klein raam in. Overdags hou ik alles dicht en 's avonds en 's nachts staat het raam wijd open. Maar het blijft benauwd. Hoe krijg ik die warme lucht de kamer uit?
(airco is geen optie en plafondventilator heb ik al)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.1K

Het beste antwoord

Wij hebben vorig jaar een grote ventilator gekocht bij een bouwmarkt, hij is een cm. of 40 breed, die zetten we vlak voor het open raam en laten de lucht naar binnen blazen, dit werkt super!!
Wel zit er dan nog een gedeelte van de warmte in het dak zelf, waardoor het langzaam wel weer warmer wordt, en dan dat ding weer even aan.
Je kunt er niet mee slapen, hij blaast je bijna je bed uit.
Een plavondventilator, verplaatst alleen maar de warme lucht, maar koelt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het hele huis laten doortochten.

De deuren even met een stoel open zetten, alle ramen open en gewoon even hard laten tochten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets. Rustig liggen, vaak drinken en zodra er wind is je raam op zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beneden in de woonkamer slapen. Stretchertje of op de bank natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt van die speciale (zolder)raam ventilatortjes, deze blazen de frisse lucht naar binnen.
Ideaal!
Volgens mij te verkrijgen bij een bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plafondventilator werkt weliswaar verkoelend omdat het lucht in beweging brengt maar het is te overwegen een ventilator in het raam te zetten opdat die de koele avondlucht de kamer inblaast. Plafondventilatoren werken dikwijls op een vrij laag toerental. Dan wel ook de deur enigzins open natuurlijk zodat er circulatie kan onstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor ventilator heb ik daar dan voor nodig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel gewone voldoet denk ik al. Sommige gebouwen hebben geen trek en dan heeft een raam openzetten geen zin. De warmte blijft er als de spreekwormelijke dooie pier inhangen dan. Dus moet je die trek maken en dat kan door er koele avondlucht naar binnen te laten blazen. Het werkt mogelijk al zelfs al laat je de deur dicht. Koele lucht is zwaarder dan warme en zal dan die warme bel door het raam naar buiten verdringen.
Slaap ze!
stil liggen , :-), u ernaar toe kleden, of het doen dat er een tocht is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opletten als het even een beetje doorwaait zoals vandaag, en dan alles wat open kan, openzetten.
Als ramen echt tegenover elkaar open kunnen staan, dan wel vooraf eerst alles dat licht is en los ergens ligt/staat veiligstellen ;-)
Staan de bladen ven je ventilator wel de goede kant op? Anders waait ie alleen maar warme lucht naar beneden en werkt ie precies verkeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
airco plaatsen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand had het over pastic flessen vullen met water, in de vriezer leggen en voor de ventilator installeren, zo krijg je koele lucht..
hoe meer flessen des te koeler lijkt mij...
en sterkte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral als het strakjes heel erg donker gaan worden of het heeft geregend/onweert etc, alles in een keer open gooien (natuurlijk moet de omweer /regen dan wel voorbij zijn) maar als je dan alle ramen deuren in huis open gooit lucht het heel erg door!