Mijn dochter is verhuisd, in de tuin staat een droogmolen. Maar wij krijgen die niet volledig open of toe. Wat kunnen we hieraan doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.2K

Het beste antwoord

Heb je al geprobeerd om de bewegende delen in te spuiten met kruipolie of siliconenspray? Zitten de draden niet in de knoop?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

- Uit de grond trekken / graven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk een oudje. Dus mag je best wat meer kracht gebruiken. Kijk eens goed waar hij nu moeite mee heeft. Misschien kan je wat foto's maken en hier bij de vraag toevoegen.

Anders is hij rijp voor de vuilnis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan wat het probleem is.

Zijn de scharnieren nog heel?
Is het draad in de war?

Wij kunnen vanaf hier niet zien wat het defect
is aan een droogmolen die wij niet zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een droogmolen een lange tijd ingeklapt staat, gaan de draden soms krimpen en krijg je hem nooit meer open.
Oplossing, nieuwe draden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is de buis waar de ring overheen moet glijden wat geoxideerd en daardoor te dik geworden om de ring voldoende te kunnen verschuiven.
Het probleem kan eenvoudig opgelost worden door de buis rondom wat af te schuren met middelgrof schuurlinnen/papier.
Eventueel nog wat inspuiten met siliconenolie.