Ik wil een huis kopen hoeveel hypotheek opnemen?

Ik wil een huis komen het huis kost ander half ton.
Ik heb geld achter de hand,ik kan als ik wil zo het huis betalen.Maar ik wel er toch een kleine hypotheek op,wat is slim?Een hypotheek van een half ton nemen of minder?
Ik zou dan voor een spaarhypotheek gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat zou ca. de maand lasten zijn van een hypotheek van een half ton?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je het huis kunt kopen, is het slim om het gewoon te kopen zonder hypotheek te nemen.

Het geld achter de hand houden en dan iets lenen is erg onhandig. Mocht je ooit geld tekort hebben, dan kun je altijd nog lenen, maar in de tussentijd is er geen enkele manier waarop je, bij gelijk of lager risico, een hoger rendement op je geld kunt halen dan dat het je kost om het te lenen. En met geleend geld beleggen is sowieso niet slim.

Maandlasten bij een halve ton, ruwweg 250 euro bruto per maand (ik zit met anderhalve ton op 750).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kortgezegd, is het verstandig voor een x bedrag hypotheek te nemen, die je gedurende de looptijd aflost. Als het je 1e hypotheek is, kun je voor zolang als het nog duurt je hypotheekrente aftrekken. Het geld dat je dus niet in je huis steekt kun je op een andere manier rendement mee maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef 1x geld uit aan een financieel adviseur die zelf niets verkoopt, ook geen hypotheek dus. Laat je voorrekenen hoeveel het je kost met een volledige, halve, kwart en geen hypotheek.
Zo'n adviseur houdt rekening met alles en jij krijgt alleen op die manier een echt goed idee wat het best is voor jou.
Hoef je later ook nergens spijt van te hebben.
Succes