Hoe kan ik dit (extra uitleg) een beetje onder controle houden?

Mijn ouders wonen in Loosdrecht, met 5HA tuin, en een oprit naar de stille plas voor de boot, nou hebben we hetvolgende grote probleem:

De criminelen/inbrekers varen regelmatig met een klein bootje de wateroprit in, vervolgens gaan ze in de enorme tuin zitten, en proberen binnen te komen, mijn ouders voelen zich niet meer veilig.

Er is tot nu toe 1 keer ingebroken, en binnen de tv kamer leeggestolen, en een bmw 7,
we willen dit dus echt voorkomen..

We hebben al nagedacht om een soort hek in het water te bouwen, maar trekt dat ze niet juist aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (11)

Tja het trekt ze misschien aan, maar als ze er niet meer doorkunnen is het toch opgelost?

Je doet je deur toch ook op slot, dan weten mensen ook wel dat er binnen spullen van waarde staan, maar dat is nog geen reden om je deuren maar uit je huis te halen toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat 's nachts een waakhond in de tuin. Woon daar zelf ook en wij hebben er geen last van..
Zou trouwens ook wel veel geluid maken met een bootje..??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ een hond een goed idee
Een onderwaterhek, welke je met een motortje optakelt tot boven de waterlijn houdt ze tegen. vervolgens moeten ze uitstappebn en gaan lopen. Dat maakt een inbraak mindeer aantrekkelijk.

Maar uiteraard hebben je ouders gewoon een beveiligings instantie onder contract die hun hier beter over kunnen adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewegingsmelders met camera's en verlichting plaatsen in combinatie met een abbonnement op ee bewakingsdienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is duidelijk dat jij veel te weinig personeel hebt.

Je moet voor je huis van 4.7 miljoen toch ook een bewaker hebben?
En voor de deal met Discovery moet je toch een kok hebben en wat keukenpersoneel en obers enzo.

Dan moet je dus een bedrijf hebben met allround personeel, allemaal opgeleid als bewaker en die ook
nog iets anders kunnen.

Voor dit huis moeten dat dus ex-mariniers zijn met
flinke spierballen die ook overweg kunnen met een
heel klein bootje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het aan het warme weer liggen ?
Pluseen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk een zonnesteek idd :)
Ha, die Lolaap4;

Als de angst zo groot is bij je ouders dan zouden ze het bod van die buurman op het huis toch maar eens serieus moeten overwegen. Voor die centen is er best ergens iets anders te vinden wat ze een veiliger gevoel geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wacht ze op in een lambo, of een aston martin ofzo, en als je ze te pakken hebt trek je je blauwe maillot aan, rode cape om, en leert ze van mores.. :) werkt altijd, maillot lenen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan eens een beveiligingsinstallateur om advies vragen. Hier zijn wel wat detectie middelen voor, voor aan een alarminstallatie.

Volgens mij geeft ook de politie wel eens adviezen, of de verzekeraar.

Ook kan je zelf een buitenlamp plaatsen met een bewegingsmelder. Dat kan wel eens afschrikkend werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grote ledlamp van een paar duizend watt met een bewegingsmelder zo plaatsen, dat als het bootje nadert de lamp aan gaat, dan zien ook de buren dat er wat aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed plan. hopelijk helpt dat..
Een heleboel ganzen aanschaffen,deze zijn alerter en maken meer herrie dan honden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,de enige oplossing is een klein huurhuisje betrekken in een klein dorpje ergens op het platteland van Drente