wat veroorzaakt het geluid op mijn dak?

Ik slaap op zolder en de laatste tijd hoor ik af toe geluid op het dak, ik dacht eerst dat het misschien en marter ofzo was maar ik hoor het geluid eigenlijk alleen maar 's ochtends en marters leven vooral 's nachts. weet iemand wat dit kan zijn, het klinkt een beetje alsof er iets rommelt aan de dakpan (o.i.d.) is dit een dier of kan dit misschien ook door de wind komen? Ik word niet wakker van het geluid maar ik slaap ook behoorlijk vast.
ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik weet welke hulp ik het beste kan inschakelen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
5.2K
Amadea
8 jaar geleden
Een vogel kan het ook goed zijn. Daar tikt er geregeld een van op mijn dak. En ik word er wél wakker van, helaas. Als ik dan in mijn handen klap hoor ik 'm weer wegvliegen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik denk ook een vogel. Dan hoor je de klauwtjes op de dakpannen. Geeft een vreemd krassend geluid of geritsel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mee eens. Vogel! Juist in de ochtend. Wellicht kan een losse dakpan meer geluiden opleveren?
De wind beperkt zich niet tot de ochtend. Dat zou constanter moeten voorkomen.

Antwoorden (1)

Zeker weten kan niemand dit maar ik meen de geluiden uit je beschrijving te herkennen. Die werden in mijn geval veroorzaakt door blaadjes die over het dak waaiden en daarbij telkens het dak raakten. In deze tijd van het jaar is dat natuurlijk heel goed mogelijk.