hoe kun je gladde kunststof schoenzolen minder slipperig maken, met een insmeermiddel of spray?

ik draag binnen(in een verzorgingshuis) graag pantoffels of sandalen met kunststof zolen;
De vloeren hier zijn van laminaat, linoleum of geslepen stenen tegels en vooral soms stoffig waardoor uitglijden soms vallen veroorzaakt; Kent iemand een of ander spul wat je onder op de zolen kunt smeren of spuiten(geen lijm natuurlijk)waardoor ze minder glad schuiven ?

een jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (2)

Maak jouw zolen plakkerig
Wat ook goed helpt is om jouw zolen plakkerig te maken, maar hoe doe jij dit? Jij kan bijvoorbeeld gebruik maken van haarspray. Spray voorzichtig over de onderkant van de gladde zool om zo de schoen meer grip te geven. De spray maakt de zool plakkerig en zo blijft jouw schoen als het ware aan de grond plakken. Let er wel op dat de spray niet op het oppervlak van de schoen komt, want dit kan zorgen voor vervelende vlekken.

Gebruik schuurpapier
Er is ook nog een andere manier om jouw schoenen ruw te maken. Het enige wat jij hiervoor nodig hebt is wat schuurpapier. Zorg dat het schuurpapier een fijne korrel heeft om zo de onderkant van jouw schoen zachtjes te schuren.
fremar
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
De vloeren zijn soms stoffig. Zal het stof dan niet aan de haarspray blijven plakken, waardoor de zolen met haarspray behandelen geen effect meer heeft? Het uitglijden gebeurd vooral als de vloer stoffig is begrijp ik.
Ik zou het ofwel met schuurpapier proberen - de zolen ruwer maken - ofwel met antislipdingen eronder plakken. Wat je bijv. ook in de badkamer kunt leggen - stukjes van een antislipbadmat met lijm onder je schoenen plakken.
een jaar geleden
joelx
een jaar geleden
hairspray had ik niet, wel nog wat wat gel diemijn korte haren eerst plakkerig maakte en vervolgens akelig hard maar wel gemakkelijk met water uit te spoelen.
onder mijn pantoffels werden die eerst (een kwartier of zo) erg plakkerig maar daarna sleet het snel weer af. daarom heb ik geen schuurpapier gebruikt want dan maak je de loopvlakken(zolen) toch meteen weer glad?evengoed wel bedankt voor je antwoord Hanneke, groet joep luyckx