Hoe kan je een ronde houten staaf met de dikte van een 2e munt mooi ophangen?

Ik heb al jaren een decoratief mes in huis wat ik ooit in Tanzania gekocht heb. Ik zou deze graag aan de muur hangen, maar ik weet niet hoe ik dat mooi kan doen.

Ik wil geen oogjes in het hout maken. En ik twijfel ook nog of ik het mes in de schede of naast de schede wil ophangen.

Heeft iemand een idee hoe ik het jan ophangen zonder het hout te beschadigen en dat het er ook nog een beetje mooi uit ziet?

Picture for question
een jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (3)

Je zou een steun van een gordijn roede kunnen gebruiken.
B.v. deze https://www.gamma.nl/assortiment/intensions-classic-steun-roede-verstelbaar-28-mm-zwart-11-22-cm/p/B325294
Toegevoegd op 15 juni 2022 15:34: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Een leren veter met een paalsteek om de heft van het mes. Een knoopje er in en je hebt een mooie lus om het mes op te hangen. Om het eventueel meer horizontaal of diagonaal te hengen, een klein spijkertje in de muur waat de schede (of de punt van het mes) op steunt.
jc54
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
(+) ook een mooie oplossing!
Als je een "onzichtbare" ophanging wilt: vissersgaren is nylon garen, doorzichtig, wat je (bijna) niet ziet. Te koop bij viswinkels en hobbywinkels etc. Daaraan kun je je mes vooral horizontaal ophangen, verticaal of schuin zal ook wel kunnen.
een jaar geleden