dracaena (kamerplant) krijgt bruine bladranden. Wat doe ik fout?

heb de plant gekregen met prachtig groene bladeren. nu worden de onderste bladeren bruin en lelijk. wat doe ik fout?
ik geef 2 keer per week water en af en toe wat meststof

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Antwoorden (1)

op zich is het niet abnormaal dat de onderste bladeren afsterven; bovenin komen er immers weer nieuwe bladeren bij, maar dit is bij jou niet het geval begrijp ik?
een dracaena geef je eerder te veel water dan te weinig; hij moet tussen de spaarzame gietbeurten in goed kunnen opdrogen.
ga over op eens per week spaarzaam water geven; de aarde mag licht vochtig zijn, maar zeker niet nat.
verder is in deze periode eens per maand meststof geven ruim voldoende; ik geef de halve aanbevolen hoeveelheid maandelijks.
succes!
Rieneke1