Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waaarom fluctueert water uit een eigen waterpomp?

Ik woon in Zweden en heb in de tuin een eigen waterpomp voor kraanwater. Nu gaat de druk steeds op en neer zowat om de 7 seconden een harde straal en daarna weer een slappe straal. De drukmeter van de waterketen slaat fan ook syeeds van q naar 4 en weer terug.Kan ik hier wat aan doen?

Picture for question
een jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mogelijk/waarschijnlijk zit er een verstopping in de zuigleiding, of het grondwater stroomt niet snel genoeg toe. Als de aanvoer naar de pomp te weinig is pakt-ie zo nu en dan water (een harde straal), om daarna 'vacuüm' te zuigen. Niet snel genoeg toestromen kan ook betekenen dat het water te diep zit. En de pomp dus harder moet zuigen om het naar boven te krijgen dan waarvoor-ie gemaakt is.
Ik heb een centrifugaalpomp om slootwater over de tuin te sproeien, en als de zuigkorf dicht zit met dood blad of zo krijg je exact dit gedrag.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding