Nee, de hoogte van de huurtoeslag wordt gebaseerd op de kale huur. Het voorschot voor stookkosten telt daarin dus niet mee.
Inekez1
2 jaar geleden
De kale huur én een aantal servicekosten komen in aanmerking voor het berekenen van huurtoeslag.

Welke servicekosten tellen mee?

Servicekosten betaalt u maandelijks aan uw verhuurder. De servicekosten staan meestal in uw huurcontract of in de brief over de jaarlijkse huurverhoging.

Het gaat om 1 of meer van de volgende servicekosten:
* kosten voor schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten
* kosten energie voor gemeenschappelijke ruimten
* kosten voor de huismeester
* kosten voor dienst- en recreatieruimten

Per soort servicekosten tellen we maximaal € 12 bij de huurprijs op, ook als u een hoger bedrag betaalt. In totaal gaat het dus om maximaal € 48.
Niet iedereen die huurt betaalt ook voor alle vier de posten.