ik heb de vriezer bij mijn ouders thuis niet goed dicht gedaan, de koelkast is stuk. Wordt dit vergoed door mijn WA verzekering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit door jou actie kapot gegaan of kon de deur al niet zo goed dicht?
Als het jou schuld is, dan kun je dit opgeven aan je verzekering.

Antwoorden (6)

Ja tuurlijk, jij was in hun huis en hebt de schade veroorzaakt... Zij stellen jou aansprakelijk en dan regelt jouw verzekering het helemaal netjes af... Zo hoort het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees van niet. Deze verzekering betaalt als je op grond van de Nederlandse wet aansprakelijk bent voor het ontstaan van schade.
Er moet sprake zijn van een onrechtmatige handeling. Aangezien daar geen sprake van is als een kind met toestemming van de ouders een huis en de inventaris daarin gebruikt, maak je geen schijn van kans.
De premies zouden onbetaalbaar worden.
14 jaar geleden
In principe doet jouw WA verzekering dit. Tenzij het aannemelijk is dat het kapot gaan van de koelkast niets te maken heeft met het open laten staan van de deur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de deur van een vriezer niet goed dicht doet,dan haalt deze zijn temperatuur niet meer ,dwz de motor blijft maar lopen omdat hij hem niet koud krijgt,nou kan deze dat wel een dag volhouden ,maar op een gegeven moment loopt hij vast.
moeilijk te bewijzen zaak voor de verzekering.
ik geef je weinig kans ,maar altijd proberen want je bent niet voor niets verzekerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een stukje uit het verhaal van Interpolis:
"Met een WA-verzekering oftewel een aansprakelijkheidsverzekering wordt de schade vergoed die je aan anderen én aan hun spullen toebrengt. Hieronder valt alle schade waarvoor jij verantwoordelijk bent. Het maakt de meeste verzekeraars dan ook niet uit of jijzelf, je kind, je kat of je eigendom de veroorzaker is. Voorwaarde is wel dat er geen opzet in het spel is."

Het venijn in dit verhaal zit m in de term: de meeste verzekeraars.
Kijk daarom je polis na, want er zijn verzekeraars die geen schade vergoeden veroorzaakt door of aan eigen familie. (zoals Antwoordman ook al ongeveer aangeeft)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor want het is jouw verantwoordelijkheid geweest toen je m dicht deed en jij hebt nu dus door jouw toedoen iets kapot gemaakt van een ander