Hoe kun je een vintage houten meubel ontsmetten?

Het meubel is ongelakt en van teak.

2 jaar geleden
in: Wonen
1K
Griffin
2 jaar geleden
In een autoclaaf...
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Hoe, ontsmetten? Zit er houtworm in? daar bestaat een speciaal goedje voor, waarmee je je meubel insmeert. Of wil je het op een andere manier ontsmetten?

Antwoorden (1)

Doop een zachte borstel in een sopje van warm water en groene zeep en schrob hiermee het meubel schoon. Neem het meubel vervolgens af met schoon warm water en wrijf het daarna droog met een droge doek. Laat het meubel nog vier uur staan en smeer het daarna in de richting van de nerven in met teakolie.
Amadea
2 jaar geleden
HannekeJanssen
2 jaar geleden
@Amadea, dat is wel goed schoonmaken, maar daarmee "ontsmet" je het meubel niet. We weten nog niet wat de vraagsteller precies wil / nodig heeft...