NIET met oplosmiddelen beginnen,
neem een verfkrapmesje volgens model bij antwoord 1
maar zorg dat er een nieuw (ongebruikt) mesje in zit.
Zelfs bij flinke oppervlakten is een mesje te verkiezen boven oplosmiddelen, deze zijn agressief/giftig en je it er met je neus bovenop als je de verf verwijderd, mondkapjes helpen NIET en met een gasmasker op......
Het EERST laten uitharden is ook cruciaal anders wordt het een smeerpartij.
Oplosmiddelen voor siliconenkit en butyleenkit zijn of niet in de handel of erg schadelijk voor gezondheid en milieu.
Doorgaans hoef je het mesje niet te vervangen , het slijpt zichzelf door het over glas heen te duwen.
Pas wel op bij raamhoeken, het mesje kan dan beschadigen en daarna krassen op de ruit geven.
Vervang dan direct wel het mesje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Uit laten harden en dan met een glasmes eraf krabben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan heel veel soorten kit, dus zal het voor elk soort wel een ander advies zijn.
Siliconenkit is de moeilijkste om te verwijderen.
Probeer er achter te komen welke soort kit er is gebruikt, heb je de spuitkoker nog, dan staat het er op, anders vragen bij degene die het raam geplaatst heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we krabben wat af he, ;-)
In de meeste gevallen is het het handigst om kit "mechanisch" te verwijderen. Dus hard laten worden en met een stanleymesje onder een kleine hoek van het raam schrapen. Zijn ook speciale stanleymeshoudertjes voor te koop.
Het ligt een beetje aan de soort kit wat je met de laatste restjes doet. Siliconenkit is eigenlijk alleen met de hand te verwijderen. Acrylaatkit lukt ook wel met een gewoon schoonmaakmiddel. Voor butyleenkit (maar dat zit hopelijk niet op je raam) heb je een sterker oplosmiddel nodig.

Toegevoegd na 5 minuten:
Scrabblewoord van de dag via de bison productbladen: "Siliconenkitrestenverwijderaar"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet zo goed waarom mensen zo ingewikkeld doen met te vragen om wat voor soort kit het gaat.
Je kunt gewoon met een stanley mesje de kit van het raam afkrijgen. Voorzichtig dat je geen krassen maakt op het raam!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik aceton of nagellak remover .
Wel eerst zoveel mogelijk verwijderen met een mesje of iets anders wat scherp is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad met een stanley of een scheermesje cq glasschraper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst het grootste gedeelte verwijderen met een afbreek mes of stanleymes. Hierna het laatste verwijederen met speciale kit verwijderaar (let op dat deze kit verwijderaars alleen restjes verwijderd en niet hele kitlagen) of met een glasschraper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak kun je de kit met je vinger oprollen (vrijven). U kunt eventueel een rubberhandschoen aantrekken. Met deze methode heeft u de minste kans op (blijvend) beschadigingen.