kan je een holpijp slijpen en zo ja, hoe?

Ik heb een set holpijpen met speciale vormen. Waren erg duur, dus vroeg me af hoe ik deze weer scherp kan slijpen want om allemaal nieuwe te kopen is wel erg duur.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik vraag me ook af hoe het moet. Moet je de binnenkant van de holpijp slijpen, of de buitenkant.? En waarmee slijp je zoiets? Met 1 of ander handgereedschap ofzo? Ik heb compleet geen ervaring met het slijpen van iets (ook geen messen of scharen ofzo) dus ik ben op zoek naar echt een uitleg hoe het moet en waarmee.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan.
Hij moet aan de buitenkant geslepen worden.
Je moet zorgen dat je de holpijp kunt laten ronddraaien, machinaal of met de hand en dan tegen een draaiende slijpsteen slijpen. Je zou kunnen kijken of ze het kunnen doen op een plek waar ze ook scharen en messen slijpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, die kun je "gewoon" slijpen. Al zal het voor speciale vormen niet altijd zo simpel zijn.