Hoe groot moet een toilet zijn?

Ik wil mijn toilet verplaatsen maar twijfel hoe ik de ruimte ga indelen. Wat is de minimale oppervlakte van de ruimte waar het toilet in moet komen? Ik wil graag een hangend toilet inbouwen. Ik kan nog kiezen om de deur aan de zijkant of aan de voorkant van het toilet te doen. De ruimte is 1 meter breed of diep afhankelijk hoe ik de toilet draai. De andere maat kan ik aanpassen afhankelijk van jullie advies :-)

Weet jij het antwoord?

/2500

De minimum afmetingen voor een toilet zijn volgens de woningbouwnormen 115 cm diep en 85 cm breed. Voor een toilet houd je 60 cm diep en 40 cm breed aan bij inbouw reaervoir of dunne hangreservoir. Als je, hoe gek het ook klinkt, met enig comfort je stoelgang wilt ondergaan maak het kleinste kamertje dan niet te krap, neem 120 bij 90 of iets meer in de ene of andere richting. Dan kan er een klein wasbakje bij maar je wilt soms ook een kastje ophangen met tijdschriften of leuke gadgets zoals zakjes met geurige kruiden, die moeten het gebruik niet belemmeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100