Hoe komt het dat ik een moer en een bout telkens los gaan?

Ik heb voor mijn sport een bespanmachine. Het draaimechanisme hiervan, zit vast met een bout en een moer. De bout zorgt ervoor dat de twee draaiende metalen delen vast genoeg zitten om samen naar beneden te draaien en vast genoeg om te kunnen krikken. Maar wat ik ook aan draai hij blijft los schieten. Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe dit ik kan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Borgmoer, Loctite, twee moeren:
allemaal prima opties.

Antwoorden (3)

Doordat het bewegende delen zijn blijft de moer altijd loskomen
je zou een borgmoer kunnen gebruiken deze zal niet uit zichzelf loskomen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als een moer los blijft lopen en de schroefdraad is nog goed, dan zou je hem vast kunnen zetten met behulp van een borgmiddel. Locktite heeft een assortiment borgmiddelen van vast tot super vast.
jc54
6 jaar geleden
Je kunt ook eerst een sluitring monteren en daarna 2 moeren monteren, waarvan de laatste een contramoer is die draai je vast op de eerste moer