Wie weet een bepaalde ral kleurcode?

Ik zou graag de ral kleurcode hebben van de Ikea keuken type Statt. In de catalogus van Ikea staat dat de kleur ecru is, maar dat is te vaag. Ik wil de muurverf precies afstemmen op de kleur van de keuken.
Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Houd er eens een kleurenstaaltje RAL 9010 bij, ook al ken ik de Statt niet. Bij de Faktum is dat wel het geval.
Realiseer je wel dat eenzelfde RAL kleur in verschillende verven / lakken een andere beleving geeft.
De keuken zal in een acryl houtverf staan en voor de muurverf zal je waarschijnlijk een latex gebruiken.
Dit zijn twee verschillende producten met elk een eigen absorptie of reflectie van het opvallend licht, een andere ondergrond, zodat de kleur nooit precies gelijk zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er vanuit gaande dat je de IKEA klantenservice al gevraagd hebt: neem een onderdeel met die kleur mee naar een speciaalzaak. Er ijn er die de kleur kunnen scannen en dan voor je maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is de keuken niet in een ralkleur gespoten. Probeer aan een Ral waaier te komen en leg die naast het showmodel dan kan je de dichtst bijzijnde kleur kiezen. Misschien een schilder o.i.d. in de vriendenkring die je ermee kan helpen?
Als je in de buurt van arnhem woont mag je de mijne wel lenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Gamma (waarschijnlijk ook bij verfzaken) kun je gatis kleine kartonnen voorbeeldjes (Staaltjes) meenemen per kleur. Je zou dan alle ecrukleuren mee kunnen nemen en kijken wat (nagenoeg) dezelfde is als de keuken van Ikea. Zo hebben wij dat destijds gedaan om hetzelfde wit (er zijn meer kleuren wit dan je denkt) te schilderen op een reeds bestaand kastje in dezelfde kleur als een (toevallig ook Ikea) ander kastje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kan dat en dat zal de vragensteller ook wel eens gezien hebben neem ik aan, maar er werd gevraagd om een ralkleur en daarvoor hebben ze Ral waaiers uitgevonden!
Er zijn erg veel RAL-kleuren (logisch), dus het beste lijkt mij om bijv. een laatje mee te nemen naar je verfhandelaar en naast zijn verfstalen te houden. Hij kan je adviseren. Via IKEA lijkt mij een langere weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat al gezegd is, laten mengen, dezelfde kleur krijgen is bijna onmogelijk, maar goed lijkend lukt wel, dat zal niet opvallen omdat je keuken waarschijnlijk een lichte glanslaag heeft en de latex niet. Is een afstekende kleur niet mooier, want ik denk dat met dezelfde kleur je keuken opgaat in de muur.