Hoe krijg ik muursaus of verf (weet niet wat het is) van mijn stoeptegels af?

Het is in een tuin dus het liefst zonder chemische middelen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik heb die vraag maanden geleden ook eens gesteld,
ik kreeg het advies om korrels te nemen die ze in
een garage gebruiken om vet van de vloer te halen.
Ben naar een garage gegaan heb een zak gehaald.
Nou geweldig,ik had alles geprobeerd,spuiten ,gloor,
niets hielp, dit wel.
Suc 6
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt goed! moest je daarvoor betalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar werkt dit ook als het al heel lang zit. (dus helemaal droog en ingetrokken is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Niels1411, om te proberen heb je maar weinig nodig, dat krijg je vast wel gratis mee, zeker bij jouw vaste garage. (als je die hebt)
burgos
12 jaar geleden
Schrap het ergste er eerst af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ jack! ik heb een vaste garage ;) ga het vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gelukt!

Andere antwoorden (5)

met een staalborstel of schuren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beton van stoep tegels is erg ruw, waardoor de verf niet alleen op de tegels zit, maar er ook in trekt.
Dit schoonmaken lijkt me onmogelijk, heel misschien met een hogedruk spuit.
Maar je kan nog altijd je tegels omdraaien.
In de vorige eeuw, is het een tijdje mode geweest, om stoeptegels om te draaien, dus met de verkeerde kant boven.
En dat ziet er best wel leuk uit, ook het werk valt best wel mee.
Ze zien er dan weer nieuw uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het zijn niet echt stoeptegels, maar meer van die grindtegels. Weet je welke ik bedoel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is wel wat anders, maar ook die kan je omdraaien, je ziet dan alleen geen grind meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja. Echter het gaat om een flink stuk waar de tegels liggen, en op enkele van die tegels zit verf. Beetje zonde! Toch bedankt :)
Eerst met een hogedrukreiniger proberen.

Lukt dat niet dan zou je kunnen gaan zandstralen.
Dit maakt echter zo goed schoon dat je waarschijnlijk alles zal moeten doen.

apparatuur is te huur:
http://www.dekleijnverhuur.nl/straalketels-straalapparatuur-verhuur.html

Je hebt het over grindtegels,
kijk eens op marktplaats.nl
Grindtegels kan je vaak gratis of voor heel weinig ophalen, als het niet al te veel tegels zijn is vervangen makkelijker en goedkoper als schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met caustic soda korrels!
Maak de straat nat,wacht even tot het wat is weg gezakt,en strooi vervolgens op de plek ruim korrels en laat het een nacht intrekken.
De volgende dag afspoelen borstelen en indien nodig een keer herhalen!
Let op caustic soda is een zeer sterkbijtend middel en wordt gebruikt als ontstopper ( verkrijgbaar bij kruitvat )
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon met een hogedrukreiniger met op de kop een roterende nozzle, deze straal gaat rond en slaat als het ware de verf eraf