Wat kan ik gebruiken om in het gat van de watermeter waar met weersverandering een lucht van vrij komt die niet te verdragen is?

Wat is het beste middel hiervoor.Heb alles al zo'n beetje geprobeerd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Je kunt daar voor nemen, een zgn. 'Bitumen kit' .
Is blijvend elastisch, en waterbestendig. Mocht het gat wat je moet afdichten, te groot zijn, kun je overwegen er een stukje hard plastic in te zetten, uiteraard vast te zetten met dezelfde kit.
Te verkrijgen bij elke bouwmarkt onder genoemde naam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die kit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je watermeter in de kruipruimte zit komt die lucht uit de kruipruimte en is deze te nat,dit zou kunnen komen omdat er een lek zit of ib de waterleiding of in het riool welke ook vaak in de kruipruimte gelegd word, in beide gevallen is het zaak om een en ander zo snel mogelijk te repareren,de waterleiding omdat je ervoor opdraait welk water er wegloopt (achter de meter direkt via je rekening voor de meter via de algemene kosten)en in geval van het riool omdat er stront onder je huis loopt en je daar niet vrolijk van word. Na de reparatie is het dan zaak om de kruipruimte zo droog mogelijk te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lucht komt normaal gesproken uit of via de kruipruimte!
Als je over de bodem van de kruipruimte ongeveer 20 cm schelpengrit gooit dan is het gebeurd met alle stank schimmels en andere luchtjes, ook als het vochtig is of wordt. Er zijn speciale bedrijven die dit eronder kunnen spuiten
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij het beste een stevige plasticzak gedeeltelijk te vullen met glas- of steenwol. Deze zak in zijn geheel in het gat proppen. Als de meterstand opgenomen moet worden kan je het eenvoudig er uit trekken en daarna weer terug plaatsen.

De oorzaak is dan wel niet weg genomen maar het is misschien wel een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel af en toe hebben wij ook wel last van zo'n rioollucht in huis. Bij mij komt het vanuit de meterkast. Ik zet dan een vochtvanger met geurtje neer en ik heb nergens geen last meer van. (wel regelmatig verversen). Voor mij de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spul wat de waterfitter wel vaak gebruikt om gevel gaten mee op te vullen of af te smeren, heet Cebar poeder en is "snelcement".