Spachtelputz verwijderen of dichtsmeren?

Ik heb spachtelputz op mijn muren waar ook nog overheen is geschilderd. Nu wil ik gaan behangen maar is het dan verstandiger om de spachtelputz eraf te bikken of kan ik de muur beter dichtsmeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dichtsmeren gaat een stuk sneller dan afbikken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat begrijp ik maar kun je de boel zomaar dichtsmeren als er al overheen geverfd is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de verf niet loszit dan kan je daar gerust gips overheen zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oké, dank je wel.

Andere antwoorden (1)

Ik heb ooit geprobeerd om spachtelputz te verwijderen. Geloof me: het is echt geen leuk klusje, en na het verwijderen zijn de muren zo slecht dat ik de muur alsnog weer moest aansmeren.
Oftwel: smeer maar gewoon dicht, want dat scheelt je een hoop werk en heeeeeel veel stof.