Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een koopappartement mijn vader ook en we wonen in elkaars appartement hoe kan ik het regelen?

Ik heb een koopappartement waarin ik woonde. Toen ik samen ging wonen verhuisde ik en mijn ouders verkochten hun huis en gingen in mijn appartement wonen. Ik vroeg hen huur. Later ging mijn relatie uit en moest ik weer op zoek naar een woning. Ik liet mijn ouders wonen in mijn woning en ging zelf huren. Later overleed mijn moeder en mijn vader vond het vervelend dat ik nog steeds moest huren en kocht een appartement. Daar ben ik in gaan wonen. Nu woont hij dus in mijn appartement en ik in zijn appartement. Ik sta nu ingeschreven in de plaats van mijn appartement op dat adres en hij op het zijne maar we wonen dus omgekeerd.....Ik zie ertegen op om me in te schrijven in zijn plaats en zijn appartement omdat je dan eigenlijk volgens mij elkaar huur moet gaan vragen en met de belasting weet ik het ook niet. Het geeft gedoe volgens mij en ik woon op 5 km afstand van mijn vader en ben er ook dagelijks voor mantelzorg (bij hem/mijn woning). Toch is het lastig ook zo het geeft soms problemen als ze gaan kijken naar de inschrijving bijv. van het ziekenhuis of als er wat aangevraagd moet worden etc. Het moet eigenlijk wel goed zijn, maar kan iemand mij adviseren hoe dit het beste te doen met zo min mogelijk toestanden. Mijn vader kan dat ook niet erbij hebben, hij is al oud. Alvast dank! Maria

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Regel bij de gemeente dat ieder op het juiste adres is ingeschreven. Dit is ook verplicht. Je kunt anders ook een boete krijgen.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing