Hoe kan ik de met modder besmeurde en ingedroogde sportschoenen van me kind terug proper krijgen ?

het betreft linnen schoenen met en rubber zool

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Veters eruit, schoenen in een kussensloop doen (dan kunnen de eventuele scherpe randen de wasmachine niet beschadigenen) veters erbij in en wassen op zo'n 30°, daarna keukenpapier erin en drogen, niet te dicht voor de kachel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de wasmachine gooien op laag programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dagje in de biotex laten weken, en dan mee wassen in het wasmachine...
dan zijn ze weer proper...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan dit zomaar in de wasmachine, en zo ja op welke temperatuur ? want ik ben bang dat de gelijmde zooltjes
door de warmte en het water zouden losweken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was ze op 30 graden maar mee, maar laat ze eerst even in de biotex weken, dan is het grootste ingedroogde vuil weg...