Hoe kan ik op mezelf wonen? Hoe kan ik weg bij mijn ouders?

Mijn hele leven lang vertelden mijn ouders wat ik moest doen en wanneer. Naast school had ik helemaal geen hobby's behalve gamen. Ik heb een hbo studie met moeite kunnen afmaken en moest daarna meteen een master doen. Motivatie is al jaren lang weg voor een beroep die ik ooit leuk vond. Werk is er niet vanwege corona.

Financieel probeert mijn vader mij aan huis te binden en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil het liefst mijn hond meenemen en verdwijnen, maar ik weet niet waarheen of hoe ik dit moet doen. Ik ben 26 en een kluizenaar. Ik heb krap 700 euro gespaard. Het merendeel van mijn studie lening gaat op aan verzekeringen en huur. Ik ben meerderjarig, maar ik ben bang dat mijn vader mij onbekwaam gaat stellen als ik zomaar vertrek. Ik weet niet eens hoe ik mijn belasting moet doen en het voelt alsof ik aan de rand van een afgrond sta.

Als iemand weet hoe ik hieruit kom, reageer alsjeblieft. Ik ben ten einde raad.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Als je 26 bent ben je volwassen en mag je doen wat je wilt.
Wat kan is een ander verhaal.
Werk is een goed begin om onafhankelijk te worden.
Z512099
3 jaar geleden
En zorg goed voor je hond.

Antwoorden (1)

Overal is hulp voor te krijgen. Als je weg wilt zoek een kamer en werk. Onbekwaam laten stellen dat kan niet zomaar. En als jij een studie doet zal dat allemaal wel meevallen. Vraag bij de gemeente welke vrijwilligersorganisaties er zijn die jou op de rit kunnen zetten