Wat is het risico als je mensen bij je hebt wonen die niet bij je ingeschreven staan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
tinus1969
3 jaar geleden
Dat hangt heel erg af van de exacte situatie. Officieel moeten mensen die bij je wonen ingeschreven staan, maar als iedereen (inclusief jijzelf) werkt of studeert is het meestal niet zo'n probleem. Zodra er echter mensen bij zitten die uitkeringen of toelagen ontvangen, heeft het samenwonen impact op uitkering of toeslag, en verwordt het snel tot fraude.

Antwoorden (1)

Dan ontstaat er vroeg of laat gedoe. Met de gemeente, de Belastingdienst, het waterschap of welke instantie dan ook die gebruik maakt van de gegevens uit de basisregistratie personen. Of met een verhuurder.

Het omgekeerde is goed voor een boete van meer dan eur 300: toe­stem­ming ge­ge­ven aan ie­mand om zich in te schrij­ven op je adres, ter­wijl die per­soon daar niet woont