Ondraagbare lucht in mijn broek, wat kan dit zijn?

Ik heb nu een week lang in een broek aan de linkerzijde, in een zak, een vreselijke geur hangen. Het is een soort vis geur (ja, ik ben zelf vegetarisch en vind vis ontzettend vies), vandaar dat het stinkt. Ik heb de broek nu al 4 keer gewassen en de lucht blijft even sterk. Ook heb ik hem al een keer gestreken maar het blijft er gewoon inzitten. Ik ben echt niet met vis in aanraking geweest, alleen een weekendje in Scheveningen geweest, meer was het niet. Daarna is het gaan stinken. Ik weet echt niet wat het is geweest, heb niets eetbaars in de zak gehad.

Toegevoegd na 5 uur:
het is trouwens een visoliecapsule geweest!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een schelp in je zak gestopt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een visoliecapsule....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA! dat is het! een visoliecapsule! Heel erg bedankt! Enige tips hoe ik deze geur eruit kan krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het wasverzachter bakje een flinke scheut schoonmaakazijn wil nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien help het om je broek een nacht in te vriezen.
Of een nacht in de (tuin)aarde.
succes..

Het beste antwoord

Ik moest erg lachen om je vraag, LOL.

Wat het kan zijn weet ik niet, je moet haast wel iets in je zak hebben gehad, lijkt me. Misschien iets dat eerst normaal rook, maar daarna is gaan bederven? Er kan natuurlijk 'besmetting' optreden, als je bijvoorbeeld je handschoenen in je zak stopt waarmee je net iets anders hebt aangepakt of zoiets.

Probeer je broek(zak) eens een tijdje in wat (schoonmaak)azijn te weken. Dat trekt altijd wel goed luchtjes eruit.

En anders: dit klinkt heel gek, maar ik kreeg de tip een tijdje terug van een kennis en heb 'm toegepast op iets dat niet gewassen kon worden, en het werkte echt vele malen beter dan ik verwacht had: leg de broek in een kleine, redelijk afgesloten ruimte (toilet bijvoorbeeld) en haal een flesje 4711 (eau de cologne). Giet dat op een schoteltje, steek het aan, en doe dan de deur dicht tot het is opgebrand. Je huis gaat naar 4711 stinken (ik vind het tenminste niet lekker!) maar dat krijg je er met luchten uit. Je broek zal - gek genoeg - niet of nauwelijks ernaar ruiken, terwijl de stank er wél een heel eind uit is. En ja, het klinkt gek, maar bij zowel mijn kennis als mij werkte het goed. Voorzichtig zijn met vuur natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het toch een echte visgeur mocht zijn en het lukt je niet deze te verwijderen probeer dan eens je broek in te vrijwen met zuiveringszout uit de keuken.
Flink inwrijven en daarna wassen.
Als dit niet het gewenste resultaat oplevert dan nog een keer herhalen.
12 jaar geleden
Met PureAyre geurverwijderaar. Of het nu gaat om een vislucht in de koelkast, handen die ruiken naar vis, boten die naar vis ruiken, of ongelukjes tijdens het transport, PureAyre geurverwijderaar zal ze allemaal verwijderen.
100% veilig voor het milieu: PureAyre bevat een specifieke mix van 'food-grade' plantaardige enzymen, het is niet giftig, bevat geen microbiocides of chemicaliën, en is volledig biologisch afbreekbaar.
PureAyre is ook veilig te gebruiken op textiel, kunststoffen etc.
Amadea