Wat is 100 procent katoen crepe?

Zojuist een mooi dekbedovertrek gezien, online.
Materiaal is 100 procent katoen crepe.
Nu weet ik wat katoen is, en ook wat crepe betekent.
Maar...wat moet ik denken, visualiseren bij deze stof?
Ik word niet wijzer van de afbeeldingen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Dit is 100% katoen met een gerimpeld uiterlijk.
De verschillende technieken hiervoor zijn: het toevoegen van bindingspunten, het vermengen van bouclégaren met normaal garen, draden die gemakkelijk krimpen vermengen met draden die niet krimpen, tijdens het weven een ongelijke spanning op de draden zetten, het plaatselijk laten krimpen van de stof met verdikt natronloog en het inpersen (gaufreren) van een dessin.
Toegevoegd op 26 januari 2021 12:00: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord en vooral de bijgevoegde foto’s. De bovenste foto laat ook het effect (crepe) zien bij een dikkere stof. Zelf had ik alleen die goedkope crepe stof voor ogen. Ik ga toch maar bestellen!