Hoe kan je je huis warm krijgen met een centrale thermostaat en doorlopende leidingen?

Ik ben net verhuisd. Huurhuis. Appartement met vier kamers, de leidingen gaan naar een kamer, vervolgens naar de volgende.... een van de leidingen gaat eerst naar de huiskamer waar de thermostaat hangt en dan naar een kamer waar we een tijdelijk kantoortje hebben gemaakt. De andere leiding gaat naar twee andere kamers. D thermostaat hangt in de huiskamer, je snapt het al, thermostaat ziet 20 graden in de huiskamer terwijl het nog niet zo voelt en de dv slaat af, het kantoortje is zo koud nu dat je serieus een dik vest en dekentje en kop thee nodig hebt om een beetje warm te blijven en na een uur is alle verstijfd. Naar de andere kant word het helemaal lastig warm en moeten we de kachel helemaal open draaien of dicht laten. Er tussen inbetekend enorm gepiep. De woningbouw zegt niets te kunnen doen want dan moeten alle leidingen er uit of zo iets dus dan maar dicht. Daarbij tocht het huis ook lekker( gelukkig krijgen we eind volgend jaar dubbel glas) en staat de centrale afzuiging altijd zachtjes aan. Kortom niet warm te krijgen tenzij je het dertig graden in de huiskamer laat worden. Heeft er iemand een idee hoe we de cv ‘normaal’ kunnen laten werken???

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
Utrecht
3 jaar geleden
Is het mogelijk om de radiatorknop in de woonkamer iets dicht te draaien?
Dan warmt de huiskamer minder snel op waardoor de verwarming blijft doorstoken tot ook de andere kamers warm zijn.
Dus de andere radiatoren open zetten en de huiskamer knijpen zodat deze als laatste op temperatuur is.
Inekez1
3 jaar geleden
Deuren tussen woonkamer en andere kamers open laten. Dan gaat er warmte van de te warme woonkamer naar het te koude kantoortje.

Antwoorden (1)

Dit kun je verbeteren door alle radiatoren vol open te zeten, BEHALVE die in de woonkamer. Zo duurt het langer voor de woonkamer warm is, en kan de rest intussen warmer worden.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Helaas ik zou willen dat het de oplossing was. Maar of ze gaan piepen en anders word het toch niet warm of juist te warm. Deuren open laten is helaas ook geen optie ivm tocht en cv in de gang die niet aankan door dat gepiep en dus ijskoud is