Ik heb net mijn gordijnen (met bandplooi) gewassen en weet dan je ze moet ophangen om te drogen. Maar doen je ze dan open of dicht?

Het zijn behoorlijk dikke gordijnen en ze zijn nu nog een beetje verkreukeld.

Ik wil de vouw erin houden die voor het wassen erin zat, maar twijfel of ik die erin krijg door de gordijnen open of dicht te doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open, was hang je altijd open op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu ook dat ze 5 cm. korter zijn, terwijl ik ze op de handwas en koud heb gedaan in de machine... Hangt dat nog uit? Mijn vriend doet me wat! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal nog gaan uithangen (Ja, 5cm! Eigen ervaring). En je vriend mag blij zijn dat je de gordijnen hebt gewassen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel jjjjjjjj! Met die gedachte kan ik tenminste weer rustig op de bank zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaap lekker en goed weekend!

Het beste antwoord

Je moet ze dicht doen als je ze ophangt,
zou je de gordijnen open doen dan hangen ze teveel op elkaar en heb je kans dat de boel gaat verstikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gordijnen sluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gesloten ophangen, dikke gordijnen drogen langzaam, dus als je ze open ophangt is de kans op weervlekken ( schimmel) aanwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar in de winkel hebben ze mij verteld dat je ze open laat en de plooien zo mooi mogelijk erin vouwt, pas na 12 uur sluiten om verder te laten drogen, dan zit de plooi er al mooi in en kan het weefsel nog niet verstikt zijn.