Hoe bewijs je spouwmuurisolatie?

Om een energielabel aan te vragen dien je aan te geven of je spouwmuurisolatie heb en dien je dit te bewijzen doormiddel van foto's of documenten, dat laatste is in dit geval geen optie. Mijn vraag is dus hoe je voldoende bewijs kan aanleveren doormiddel van een foto dat men spouwmuurisolatie heeft zonder de boel open te breken. Het zit aan de binnenkant dmv voorzetwant en is na 1992 geplaatst. Bedankt voor een nuttig antwoord.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
ronron1212
3 jaar geleden
Spouwmuur isolatie zit in de spouw dus tussen de binnen en buitenmuur. Een voorzet wand is geen spouwmuur isolatie.

Antwoorden (1)

Spouwmuurisolatie kun je niet aantonen, omdat je dat niet hebt. Maar je hebt wel gevelisolatie. Of deze afdoende is voor een beter energielabel, kan ik zo niet beoordelen. Daarvoor is het van belang om te weten wanneer je huis is gebouwd en dergelijke. Meer informatie hierover (inclusief handige instructies op YouTube) kun je vinden via de RVO.