Horen iedere nacht luid knagend geluid tussen het dak en isolatie, wat is het voor dier?

We horen geen getrippel van pootjes zoals bij muisen, en het geluid is altijd op dezelfde plek, en het is alleen snachts.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
58.4K

Het beste antwoord

dat zijn idd muizen die worden s-nachts actief
ze zullen je isolatie aan t verzamelen zijn om een nest te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik gok op een kwinsel :)

Toegevoegd na 56 seconden:
Serieus: zit daar hout? In dat geval zou ik eens laten onderzoeken of het geen boktor is. Die hoor je ook alleen maar knagen en niet lopen.
Mocht je de pech hebben dat het een boktor is, dan is snelle actie vereist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je huis niet ,Maar kan het geen vogel zijn.Die al schurend een knagend geluid geeft.B.v aan het nestelen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou een wespennest kunnen zijn. Ik heb het zelf meegemaakt in mijn jeugd, we hoorden ook geluid op zolder en dachten in eerste instantie ook aan vogels of muizen. Maar er zat een wespennest. Je zou eens buiten het dak kunnen observeren, dan kan je zien of er wespen af en aan vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht MUIZEN?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk wespennest, ze komen terug s avonds en blijven de hele nacht rusteloos in hun nest. had ik last van in de zomer op zolder tussen het hout en de dakpannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste jaren doet de steenmarter een grote opmars. Ze kiezen vaak tuinhuisjes of zolders om hun kroost op te voeden.
13 jaar geleden
Steenmarters, vogels en muizen kunnen het niet zijn. Of je de boktor kunt horen weet ik niet. Wel weet ik dat de houtworm zó hard kan knagen dat je het 's nachts kan horen. Je moet het houtwerk onderzoeken om te kijken naar gangen. Het slechte nieuws van een evt. boktor is dat ie dicht langs de oppervlakte graaft en je zult dan maar weinig gaten zien. Maar door te kloppen moet je het kunnen horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat zelf ook meegemaakt toen ik nog bij mn ouders woonde, mijn slaapkamer had een dakkapel , dus plat dak met een holle ruimte tussen het plafond en het dak.. in mijn geval zat er een enorm wespennest boven mijn slaapkamer, weet je zeker dat het alleen snachts is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk zomaar, niet schrikken, dat het wel eens een rat zou kunnen zijn. in dat geval gemeentelijke ongedierte bestrijding er bij halen.