Is er een omgevingsvergunning nodig bij verwijderen draagmuur tussen keuken en woonkamer?

Mijn aankoopmakelaar zegt namelijk van niet? Bouwtekeningen zijn aanwezig en laat het doen door een pro

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Ivana
4 jaar geleden
Nee, daar heb je geen vergunning voor nodig. Als je het door een vakman laat doen, weet hij ook of je een steunbalk moet aanbrengen of niet. Voor het weghalen van een draagmuur kan dat nodig zijn, maar dat hangt af van de lengte waarover je hem verwijdert.
SingingCoyote13
4 jaar geleden
https://sloopkenners.nl/draagmuur-slopen/draagmuur-verwijderen/draagmuur-herkennen/ Dit kan vrij gevaarlijk zijn.niet alleen voor woningen erboven of eronder maar
ook ernaast. Weet je wel zeker dat je dit wilt doen ?
Een draagmuur moet je NOOIT verwijderen

Antwoorden (1)

Je moet wel een vergunning hebben. Je mag niet zomaar een draagmuur weghalen. Check het anders op de site omgevingsloket.nl. Heb je trouwens wel een goede aankoopmakelaar? Ik kwam een site tegen waar je goede kan vinden en vergelijken http://maaklr.nl