Hoe kweek je paddestoelen en zwammen?

ik had gehoord dat sporen schadeleijk voor je kunnen zijn dus kan het in een hermetisch afsluitbaren kist en welk materiaal, hoeveel licht hebben ze nodig, hoeveel water en andere factoren?
zijn er factoren i.v.m. muurschimmel[mocht het zich verspreiden] of dergelijken waar ik rekening mee moet houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Champignons kun je veilig kweken, daarvoor zijn sets te koop en die kunnen gewoon in huis.Ik heb ze onder mijn bed gehad, prima succes. Als beginnende kweker zou ik dat eerst eens proberen.
Met oesterzwammen etc. gaat het ook prima, ook die zijn te koop als set bij tuincentra.
Schimmels kunnen altijd ontstaan in vochtige ruimtes en zelfs in de broodtrommel . Misschien zit er in je douchecel al ergens een zwart randje onder aan de tegels. Dat is ook een schimmel en die kan je goed verwijderen met een beetje chloor op een doekje, wattip of zo. In het algemeen geldt de eis dat je heel goed moet ventileren. Schimmels zijn schadelijk voor een mens en sommige schimmels wel heel erg.
Gewone consumpte-paddestoelen echter zijn goed en veilig te kweken, mits je je aan de voorschriften houdt. Hermetisch kweken: ze hebben zuurstof nodig...