Hoe knip ik mijn fietsslot door?

Hoe knip ik mijn fietsslot door? of zaag ik hem door?
ik ben de sleutel ervan kwijt namelijk.
waar koop ik het juiste materiaal?
de foto is het type slot.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon weggooien en een nieuwe kopen !!
Je kunt hem toch niet meer gebruiken voor je fiets onnuttige info!!!
Of wil je deze info voor ongure zaken? Ik vind deze vraag ongepast
Ivana
10 jaar geleden
Ga naar de fietsenmaker. Die heeft een slijptol.
Cauliflower: waarschijnlijk zit zijn fiets er nog aan vast!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een fietsendief weet dit allang en meer trucjes, die heeft deze binnen 30 seconde open.
SimonV
10 jaar geleden
Als je fiets vaak op plaatsen staat waar weinig sociale controle is, zou ik een beter slot kopen. Dit slot knip je onopvallend door.
Elk fietsslot is te openen, maar een slot dat een dief met een slijptol moet openen trekt meer (of te veel) aandacht.
Poet
10 jaar geleden
Als de fiets aan je frame en een paal vastzit kun je misschien de hele fiets een paar keer over de kop later draaien. Dan breekt er wel iets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ssst Poet: dat is een fietsendieventruc, werk vooral op goedkope U-sloten, maar zeker het proberen waard.

Antwoorden (3)

Een fietsendief weet dit allang, dus geen probleem wat mij betreft om hier antwoord op te geven.

Ik doe de meestal met een slijptol. (vooral in de tijd dat ik in studentenhuizen woonde waren er vaak sleutels kwijt en iedereen wist dat ik veel gereedschap had)
Bij deze op de foto lukt het waarschijnlijk ook met een goeie kniptang: steeds een paar draden doorknippen.

Als je fiets nergens aan vast zit, dan kan je ermee langs een fietsenmaker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
haha, die eerste zin is wel kinky... maar goed antwoord.
met een kniptang moet men wel een beetje geduld hebben, merkte ik in dezelfde situatie, maar op de duur geraakt het wel los. hoe groter de tang, hoe makkelijker het gaat natuurlijk.
Frimu2
10 jaar geleden
Slijptol zou in veel gevallen op accu moeten, omdat stroom wellicht niet dichtbij beschikbaar is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
accu of benzine of met een aggregaat of een omvormer op de accu van de auto.
In de gevallen die ik gedaan heb stond de fiets gewoon naast het huis, dus een verlengsnoer van twee hoog naar de overkant van de straat was genoeg.
Slijptol of IJzerzaag. Eerste is wel wat sneller..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doorknippen kan met een betonschaar.

Toegevoegd na 7 minuten:
Volgens filmpje voor €8,95 te koop bij de action.
Frimu2