Ik heb gesso die te lang niet goed afgesloten heeft gestaan. De gesso is hierdoor verdeeld in een droge substantie en een vochtige substantie. Wat nu?

Roeren levert weinig op. Iemand een suggestie om de gesso weer gebruiksklaar te krijgen?

Toegevoegd na 17 minuten:
Gesso wordt gebruikt als een primer (ondergrond) voor o.a. acrylverf. Het is een acrylaathars wat wel met water te verdunnen is. Het is bij mij een harde koek geworden die maar moeilijk weer vloeibaar te krijgen is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Hallo, dit kan alleen door roeren, met de hand, mixer, of trilmachine.Probeer eerst een hard stukje nog te mengen met wat je, noemt, vochtige substantie.Als het mooi mengt, geen probleem, zo niet, weggooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist antwoord! Heb het in een (oude) pan gedaan, roeren, beetje heet water er af en toe bij.. maar helaas.. het blijft een wat korrelige substantie.. zelfs even de blender erdoor gehaald en de harde stukjes eruit gehaald. Ik probeer het nog wel te gebruiken, kan het altijd nog schuren als het droog is.. maar zoals je schrijft.. het mengt niet mooi en ik kan het dus eigenlijk weggooien.
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar, bij acryl mag je dus geen heet water doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu pas je reactie gelezen.. ik vraag mij af waarom heet water bij gesso niet kan? Heb het hete water beetje bij beetje toegevoegd en heel voorzichtig gemengd. De gesso op de ondergrond gedaan en licht geschuurd. Ik zie geen probleem tot nu toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie:)

Andere antwoorden (1)

Beetje terpentijn aan toevoegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terpentijn is volgens mij niet voor gesso als het met water oplosbaar is.