Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een watertoevoer?

Ik heb een mini-vaatwasser, om aan te sluiten op de gewone keukenkraan (aan het uiteinde). Maar als ik twee uur lang de kraan open zet, dan stroomt dat ding toch vol? Kan iemand me vertellen hoe dat werkt? En is een wasmachinekraan ertussen alleen een extra veiligheidje voor als ergens de druk wegvalt dat er dan geen vies water in de leiding komt, of doet dat nog iets anders speciaals? Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
980

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een vaatwasser (ook de mini, volgens mij) heeft een elektrische kraan in de toevoerleiding. Die wordt open gezet zolang er gewassen wordt. Daarna gaat hij gewoon weer dicht.
Geen overstromingsgevaar dus.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zit een afvoer slang aan die je in de goot kan leggen of kan aansluiten op de afvoer. Dat extra veiligheidje wat je noemt is een inlaatcombinatie. deze heeft meerdere functies en zit op de aanvoerleiding. deze zorgt er inderdaad voor dat er geen water uit het toestel terugstroomt in de leiding. de inlaatcombinatie heeft ook een drukventiel deze zorgt dat de druk niet te hoog word. het stroomt niet continu door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Vergelijk het me een tuinslang.
Wanneer je de kraan opendraait, komt er druk in de slang.
Toch komt het water er pas uit wanneer je het mondstuk open draait.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding