Welk hout gebruik je bij maken van een krabpaal?

Ik heb een krabpaal, maar bij deze is één van die tussenliggende platen (het is niet de bodemplaat maar juist 1 van de tussenlaag) de hoek afgebroken. De vloerbedeking kan er vanaf gehaald worden is namelijk geniet. Deze kan ik dan hergebruiken bij de plaat maar van welk hout moet die plaat zijn? MDF Multiplex of spanplaat? iemand een idee? Bedankt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
jc54
3 jaar geleden
Als die plaat gebroken is, dan kun je bij de breuk zien met welk materiaal je te maken hebt.
Inekez1
3 jaar geleden
De oude plaat is wellicht van spaanplaat, dat breekt makkelijk. Om te voorkomen dat de nieuwe plaat ook snel stuk gaat zou ik juist NIET hetzelfde materiaal gebruiken.

Antwoorden (1)

Multiplex is het sterkste en is goed benietbaar
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
Lijkt mij ook de beste keuze. Mocht de vloerbedekking ooit eens vochtig worden dan heeft multiplex daar ook minder last van dan mdf of spaanplaat.