Overgeschilderde verflaag verwijderen en de originele verflaag zo min mogelijk beschadigen. Hoe te handelen?

Een plaat is overgeschilderd. Maar ik wil graag de overgeschilderde verflaag verwijderen en de originele verflaag zo min mogelijk te beschadigen. Weet iemand hoe ik deze klus het beste kan aanpakken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

Je kunt het proberen met alcohol of een alcoholhoudend product(bijv.brandspiritus).
Als het een acrylverf is zal deze week worden waardoor je deze kunt verwijderen.
Lukt het niet dan is het een verf op synthetische basis(terpentine) en dus een verloren zaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zal niet lukken, dat wordt een knoei boel.
Helaas zal je het toch kaal moeten maken.
De gemakkelijkste manier is, smeer er afbijt op,
laat een poosje intrekken en dan haal je het er
gemakkelijk af,je kan er natuurlijk ook voor kiezen
om het kaal te schuren met een electrische schuurmachine
maar dat is een groot karwei,en je schuurt er misschien
doorheen en dan krijg je het nooit meer mooi vlak.
Dus aan de slag.
burgos
10 jaar geleden
ik denk dat je met een poetsmachine en comandant heel ver komt gewoon net zo lang poetsen tot de oude kleur tevoorschijn komt wel een bereklus