Hoe kan ik aan een gladde ijzeren paal (foto) dingen bevestigen zonder sporen achter te laten? Zie verdere uitleg...

Ik moet de zaalversiering doen voor een kindertoneelstuk. Nu moet ik heel veel vislijnen (bijna 3000 meter) met watjes (sneeuw) eraan door een zaal spannen. Mijn enige ophangpunten zijn 8 ijzeren palen. Ik mag niks spijkeren in de muur of nieten. Het moet op verschillende hoogtes gedaan worden. het is niet veel gewicht. Magneten zijn te duur en kunnen niet uit het budget (kosten ongeveer 8 euro per stuk en ik zou er dan minstens 32 nodig hebben). HELP!!!

Grtz Robin ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plakband
goedkoop en goed.
en te verwijderen

Het beste antwoord

Misschien kun je iets met de Tesa Powerstrips in combinatie met de haakjes.
Zie onderstaande links. Kun je ook gewoon bij een bouwmarkt (Gamma o.i.d.) kopen.
Kan tot 1,5 kg aan gewicht hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan je ook flink gewicht aan hangen en het kan zonder schade zeer gemakkelijk verwijderd worden. Voordeel is dat zoals paca zegt er meteen haakjes aan zitten waarmee je de touwtjes bevestigt. Het zit steviger en daarmee ook een stuk veiliger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben op zoek gegaan naar de produkten die je aanraadde en zo ben ik bij verwijderbare montagetape gekomen. Ik heb nu 8 latten gemaakt met haken erop die ik met montagetape aan de palen bevestig. Bedankt!

Andere antwoorden (8)

Er bestaat van die Pritt 'kauwgom' achtig spul. Hiermee plak je het als het waren aan de paal, als het inderdaad niet zo zwaar is. Het is ook zo gemaakt dat het geen sporen achterlaten. http://www.hobbyhandboek.nl/image.asp?Artikelnr=85481

Toegevoegd na 2 minuten:
achterlaat*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je die vislijn niet om die palen knopen?

En wat is er mis met plakband?
Ga eens naar een bouwmarkt en kijk wat voor soorten plakband er allemaal zijn.
Echt veel.
Als het toch voor eenmalig gebruik is.
En veel goedkoper dan dat Tesa spul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duct tape, top spul. kan je bij alle bouwmarkten krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de foto te zien zijn de stalen palen geverfd. De kans lijkt mij dan wel aanwezig dat de verflaag dan wel beschadigt op het moment dat je de duct tape weer verwijdert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of een plakkerige streep achterlaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat het beschadigd heb ik nooit meegemaakt. een plakkerige streep wel, deze is echter makkelijk schoon te maken met wat ammonia oid.
Magneten zijn wel handig in jouw geval. Een magneet met een houdkracht van 1,7 kilo koop je al voor 22 cent bij Supermagnete.nl. Dat is goedkoper en sterker dan andere manieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA Gewoon jassenmagneten daar zit ook al een haakje aan.+1
Lijn een paar keer om de paal en het zal al blijven hangen. Eventueel een stukje dubbelzijdig tape aan de achterkant met een blokje erop, een simpele knijper zal het afzakken ook al stoppen.

Als de lijn niet om de paal kan, of als dat onhandig is omdat ie op een grote rol zit. Kan je ook eerst haakjes "maken" aan de palen.
-Neem een paar dikke elastieken, lus die aan elkaar, om de paal en maak ze met een haakje aan elkaar, aan die haak kan je de vislijn weer haken.
Elastiek zal niet naar beneden glijden en dikke elastieken zijn sterk genoeg. (wel redelijk nieuwe nemen)

Toegevoegd na 22 minuten:
Misschien iets mooier: neem wit (stoffeerders) elastiek, paar keer om de paal en knopje.
Met plastik S-haken, de lijnen eraan.
http://shop.umefa.nl/nl/webwinkel?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=829&category_id=13
http://www.vkf-renzel.nl/art/435028/s-haak-van-kunststof.html

Je kan ook tyraps gebruiken ipv de s-haken.
Of zelfs alleen maar tyraps, ook dat zit denk ik wel strak genoeg om niet te gaan glijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staal strip 30 x 2 paar m6 boutjes en moertjes, boormachine staalboor m 8 evt een oogje lassen aan de strip.

Toegevoegd na 3 minuten:
wellicht kan je het ook met hout proberen, onderzetters ertussen klemmen en je hebt ook geen beschadigingen.
Misschien wil de uitbater ze nadien wel overnemen voor toekomstige feestjes.

succes.

Toegevoegd na 24 minuten:
je kunt om verschillende hoogtes te krijgen haaks op de strip een andere strip lassen zodat je voor de paal langs een (bijv) 1 meter lange strip hebt om daar dan evt weer oogjes te lassen om de 20 cm.

Toegevoegd na 26 minuten:
...even een knullig schetsje erbij....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ netjes hoor, wel rubbertjes (oude binnenband) ertussen anders beschadigd de verf misschien.
een houten klosje tussen de wangen klemmen .klosje hout kost niets.daarin een punaise en klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt op de aula van een schoolgebouw dus ik vraag me af of er bij jullie geen papierklemmen in omloop zijn.