Over het waarom is hierboven al 't een en ander gezegd, over het wat je er tegen kunt doen om niet iedere keer te staan borstelen of een gore plee achter te laten heb ik deze tip:
Leg een papiertje in de wc voor je gaat 'ontlasten', dan glijdt je drol zó weg. Dit werkt ook bij een wc zonder 'plateautje'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iew!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Getverrrr

Andere antwoorden (5)

Het is helemaal niet abnormaal dat ontlasting smeuig is. Smeuïge ontlasting is inderdaad plakkerig en blijft dan aan de pot hangen ( aan de binnenkant als het goed is).
Doorspoelen en daarna evt nog even de borstel er door en opgelost is het probleem.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Vettige ontlasting
Vetten horen in je darmen te worden opgenomen. In je ontlasting zitten dus vrijwel geen vetten. Als er veel vet in je ontlasting zit, kan het gaan drijven of aan het toilet plakken. Vet in de ontlasting kan duiden op verschillende aandoeningen. Een verminderd functionerende alvleesklier of een galzuur-tekort kan de oorzaak zijn. Ook als je dunne darm beschadigd is of niet goed functioneert door bijvoorbeeld een (gluten-)allergie kun je een vettige ontlasting hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiertoe zijn verschillende antwoorden met andere mogelijkheden. Het eerste wat ik zou willen adviseren: meteen na dat je de pot hebt gevuld, zeg maar de zee hebt bemest via de afvoer met het riool, dat je dan dus niet eens de broek omhoog maar gewoon meteen onder de douche. Als je namelijk plakkerende ontlasting hebt (poep, zeggen sommigen) dan wil dat ook wel blijven plakken in de haren rondom de zeg maar de uitgang, en als je dan te verwoed schoonmaakt met het papier, dat je er dan doorheen kan gaan en dan zit het aan je vingers. Dat is onhiegiesch voor als je andere mensen de hand wil geven bevoorbeeld, of als het warm is en je zit in de tram dat dan de mensen kijken en dat ze een beetje met de neus trekken en onaangenaam kijken enzo.
MAar dat is natuurlijk niet het antwoord. Kijk, wat je kan doen is dat als je bevoorbeeld veel in de bos bent, dat je dan als niemand kijkt effe snel in de bosjes bijvoorbeeld. Dat is wel lastig met de douche die ik zei.
Wat ook kan helpen dat is dat ze tegenwoordig hebben ze de nanonanospray die kan je drop spuiten, op de wc dan niet op de poep, en dan dat je wel met de klep en de bril omhoog, en dan plakt niks meer zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plakpoep heeft te maken met een te kort aan vezels. Wanneer je veel (slechte) koolhydraten eet en weinig vezels dan gaat je poep plakken of wordt zelfs dun.

Eet voldoende groente, volkorenproducten, fruit, noten en peulvruchten. Want goede poep is compact, plakt niet en je hoeft nauwelijks af te vegen.

Kijk op de volgende link of je voldoende vezels binnen krijgt.
http://www.vezeltest.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer de ontlasting aan de toiletwand blijft kleven kan dat wijzen op een overvloedige aanwezigheid van vet in de ontlasting. Meestal maakt de alvleesklier dan te
weinig vetverterende enzymen (lipase) aan, waardoor de vetten uit de voeding onvoldoende worden verteerd. Ontlasting kan echter ook blijven kleven wanneer er kalkaanslag op de toiletpot zit waardoor de wrijving tussen feces en pot groter wordt.
Bronnen: