hoe kan ik wortels van een plant ofzo verwijderen uit de spouwmuren? ik wil de muren laten isoleren kan dit ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet niet van wat voor plant het is hij komt wel uit mijn muur boven in.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

De wortels hoeven niet verwijdert te worden, indien de muur geisoleerd wordt zullen deze vanzelf afsterven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er vanaf waar de muur mee geïsoleerd wordt. Wij hebben glaswol als isolatiemateriaal, en daar kwamen de uitlopers van de bruidssluier (Fallopia baldschuanica) van de buren gewoon doorheen groeien. Probeer dus te ontdekken waar die wortels (of uitlopers) vandaan komen. Als er purschuim gebruikt gaat worden, zul je er geen last meer van hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dat geval goed kijken waar de plant staat (kan ook klimop zijn!), en zorgen dat de uitlopers niet meer naar binnen kunnen komen. Bij ons kwamen ze onder de dakgoot door, en via de muisvrije roosters in de muur.
Bij de Welkoop / Boerenbond kan je "onkruidkiller" kopen.
Dat spuit je op de plant, als het mooi weer is (dus helaas het verkeerde seisoen :( Maar ik weet niet of je haast hebt)
Door de fotosynthese in de plant neemt de plant het gif op en sterven de wortels af.
Door het afsterven van de wortels, sterft ook de plant.
Dus als je dit spul gebruikt, dan lijkt het net of er niks gebeurt. Want het duurt even, voor je de plant ziet sterven.

Een sterkere variant van deze onkruidkiller kan je krijgen bij loonwerkers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een spouwmuur komt nooit zon, fotosynthese dus onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet een bril kopen Theo.
Je spuit het spul op de PLANT.
Waar in de blaadjes fotosynthese plaats vindt.
Daardoor wordt het gif opgenomen en sterven de wortelstjes af. Dank je voor je -.
Zeker -1 van je glazen...