Kan de deur van de wasmachine tijdens het wassen 'eruit' vallen?

Mijn wasmachine centrifugeerde gisteren zo hard dat na de wasbeurt het deurtje er half bij bungelde. Het zat nog maar op 1 plek vast.
Nu heb ik het andere schroefje, boutje of hoe het maar heet weer redelijk erin gekregen maar ben dus bang dat bij de volgende wasbeurt hetzelfde gebruikt. Nu durf ik hem niet te testen omdat ik bang ben dat tijdens het wassen mijn deur er ineens uit ligt.

Blijft mijn deur soort van vacuum vast zitten of doormiddel van het slot zodat het onmogelijk is dat hij er tijdens het wassen uitvalt?

Toegevoegd na 1 minuut:
gebruikt = gebeurt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

De deur zit niet vast door een bepaald vacuüm maar valt gewoon in het slot, hoe stevig dat slot is verschilt per fabrikant, door torsie van het schudden kan de deur gaan wringen en op den duur het scharnier o.i.d. beschadigen waardoor het mogelijk is de deur open te doen(of uitzichzelf opengaat) op een moment die niet wenselijk is...

Probeer de machine niet te overladen tijdens de test, of laat het drooglopen zonder was erin, en blijf erbij voor een visuele check....