Waarom zijn tegenwoordig bijna alle stekkerdozen zo gemaakt dat de stekkers er onder een hoek van ongeveer 45 graden in moeten?

Lastig voor tijdschakelaars enz, een echt nut ben ik in de praktijk nauwelijks tegen gekomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Antwoorden (2)

Dit is om de hoekstekker makkelijk in te kunnen steken. Die schijnt veel bij elektronica gebruikt te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom 3x - ? Het klopt wel hoor! Van mij krijg je een +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Dat is bedoeld om te voorkomen dat snoeren van hoekstekkers en delen van adapters/ laders, e.d. de toegang tot het naastgelegen contact bemoeilijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
roel88
een maand geleden
Bij AC/AD adapters werkt het anders nog steeds niet. Ook bij veel hoek stekkers zit het het alsnog te veel in de weg.