Hoe gaat mijn septic tank open ?

We hebben een oude septic tank uit 1958.
Hoe gaat de septic tank open ?
Er zit een handvat aan iedere zijde .
Lijkt te zwaar om te openen (handmatig ).
Wie heeft er ervaring met dit type ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
ronron1212
10 jaar geleden
deze vaag he je nog niet lang geleden ook gestld
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/overig/septic-tank-openen.463373
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu met andere foto's en wat meer graaf werk gedaan, de handvatten waren een week geleden nog niet zichtbaar. Met een hefboom kan je meer kracht zetten.
(balk onder 1 handvat)

Antwoorden (1)

Als het jaren dicht zit kan het verroest zijn en daardoor vast zitten. Een takel lijkt toch de enige juiste oplossing. Maak of huur een 3 poots constructie waar met katrollen met een grote kracht getakeld kan worden. Zet de 3 poot zo dat het boven 1 van de handvaten staat. Verbindt deze aan de katrol en takelen maar.