Kun je op je 16e in het buitenland gaan wonen voor een tussenjaar?

Nee, ik ben dan niet meer leerplichtig, aangezien ik dan mijn vwo-diploma heb. Maar mag je dan op jezelf wonen en emigreren? Het is dus in principe voor één jaar.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (1)

Als je ouders hier geen bezwaar tegen hebben mag dat. Maar ik zou wel een gedegen plan maken, want 16 is vrij jong. Als je naar kennissen of familie kan en daar onderdak kunt krijgen, zou dat super zijn.
Ik had een half jaar de dochter van mijn broer in huis op die leeftijd. Ze woonde in Australië, maar volgde hier een halfjaar studie op de Utrechtse Universiteit. Was een prima ervaring, zowel voor haar als voor ons.
Ivana